WARNING:YANG SUKA MAKAN AYAM MUNGKIN TAK BOLEH TERIMA

29.6.15 Suria Lekatlekit 5 Comments

Buat penggemar ayam terutama orang asben den mesti tak boleh terima kalau benda ni berlaku. Nak2 orang yang kalau nak makan je mesti ada ayam.. Kalau takde daging ayam.. telur ayam pun jadilah katanya. Janji ada berkaitan dengan ayam. Tahap obses dia terhadap ayam memang bagai isi dengan kuku.. asal makan kena ada ayam. takde ayam tak makan.


Sekarang ni kita boleh tengok ayam kat mana mana jer.. Tak kira la ayam hidup, ayam dah kena sembelih atau ayam dah siap di masak. Kat rumah kita pun ayam umpama makanan biasa dah.. tak macam orang dulu2 ayam antara makan mewah la. Kadang2 setahun sekali je makan bila time perayaan. Ayam ni kebanyakkan di makan semua kaum kecuali yang vegetarian jer.. Sebab golongan vegetarian memang tak makan apa2 daging yang berdarah atau senang benda hidup la. Tapi kalau ikut majoriti semua agama boleh makan ayam.

Pernah tak korang terbayang seandainya satu hari nanti ayam jadi macam dinasour.. pupus & lenyap terus di muka bumi ni. Apa yang berlaku. Mungkinkah akan berlaku semua perkara perkara ni. Kalau nak tahu perkara apa yang berlaku kalau ayam dah pupus meh baca kat sini >> 8 Perkara Menyedihkan Yang Terpaksa Malaysia Lalui Jika Tiada Ayam Raya Ini <<

Bayangkan raya tanpa ayam.. Tiada lagi rendang ayam. gamaknya laki aku makan ketupat cicah nutella je kot hahaha... 

Moral of the story.. sayangilah ayam sebelum ia mengalami kepupusan. hehehehe

5 comments:

  1. ayam jgn xde.. nak buat rendang.. huhu

    ReplyDelete
  2. marilah kita semua menternak ayam...hik hik hik....

    ReplyDelete
  3. sehari 2 xde ayam ok je..padahal dulu kecik2 dok kampung ayam la paling susah nk dpt

    ReplyDelete
  4. Hehehhhe.. Menangis tak da juadah ayam di hari lebaran.

    ReplyDelete
  5. menangis sedih sambil makan ketupat dengan rendang kerang yg pedas dan lazat....hahaha

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!