INILAH AKIBAT BILA ADA FOLLOWER KAKI BODEK

6/26/2015 02:37:00 PM suria lekatlekit 6 Comments

Kadang2 aku tak faham nak kata attention seeker rasanya tak perlu kot kalau dah ada populariti cuma kenapa jugak perlu buat kalau kita tahu perkara tu memang agak sensitif & mungkin menjadi salah faham pada orang lain. Bila orang salah faham.. salahkan orang balik padahal dia yang mencetus kemudian dia yang nak terasa bila orang mengkritik.


Sungguh aku tak faham.. Motif sebenar bila seseorang itu memuat status yang agak sensitif yang boleh menjadi kontroversi & salah faham tapi lepas dah kena hentam dengan ramai tetiba keluar pulak statement konon dia tak bermaksud seperti orang fikir padahal apa yang dia tulis jelas menunjukkan apa tujuan dia sebenar walau bukan niat dia sekalipun tapi orang takkan boleh baca niat kita kalau kita tak beritahu secara jelas so bukan salah orang kalau kau salah tulis. Bila kena kritik.. tuduh orang tu haters.. orang tu memang dengki & nak jatuhkan dia. Tak semak balik apa yang dia tulis.. Ingat yang membaca tu semua nujum nak nampak apa yang tak boleh nampak??

Yelah.. kang ada mencebik. Kononnya dah jenis suka berprasangka buruk dengan orang memang macam tu. Semua nak fikir buruk.. habis kalau yang tertulis seperti mengambarkan benda yang buat orang salah faham.. Kalau dah ramai salah faham kena kaji balik silap tu dari mana. Dari orang yang salah faham atau salah sendiri yang up status yang mengundang salah faham.

Kadang kadang lawak dengan manusia macam ni.. selalu berlaku pada mereka yang bergelar publick figure atau orang popular la. Nak cover balik salah sendiri atau malu sendiri.. jalan mudah salahkan orang kemudian angkat diri sendiri. Yang kaki kipas pun semua jadi upin ipin.. betul.. betul.. betul.. jer.. Salah ke betul semua angguk2. Jilat sampai licin katanya.

Kesian kalau orang yang ada ramai pengikut kaki bodek.. Sebabnya kalau dia buat salah pun dia akan terus buat salah sebab tak ada orang nak tegur. Selamanya dia rasa betul dengan cara yang salah tu. Dia akan terus buat & buat sebab setiap kali dia buat ramai yang menyokong. Yelah.. selagi kau suap, selagi depa kenyang selagi tu kau akan jadi sempurna tiada salah silapnya. berani kau kritik.. terus kena tendang keluar. Kau nak jadi pengikut sila jadi macai. hahahaha

Moral of the story... yang mengkritik tak semestinya dengki yang puji tak semestinya jujur. Pepandai la menilai pengikut anda kebanyakkan dari golongan kaki bodek atau yang telus menyatakan pendapat.

6 comments:

  1. betul betul betul.. eh dah macam upih ipin hihii..
    kalau kita sayangkan orang tu.. kita kene tegur. samada salah atau tidak.
    follower membodek seolah tak ikhlas..

    ReplyDelete
  2. Yuhuuuu...akak datang!

    Eh, salam Suria.... *ala2gegirlmuslimahterakhir*

    Phew, penatlah hari ni berabih pergi Guardian beli BioEssence. Saja nak bagi tau dapat voucher RM25 *_* Memang pun takda kena mengena dengan entri. Janganlah cepat nak menghempuk ya di bulan puasa ni ~_^

    Back to the entry... (baru skrol ke atas balik nak baca....)

    Orang macam ni memang takda pendirian baik si attention seeker mahupun si pembodek. Apa orang kata ya aje memanjang, nak membangkang takut kena hentam pulak. Senang cerita kalau tak nak orang salah faham, janganlah buat something yang boleh memesongkan pemahaman orang. Lagi pun bila dah tak larat kena hentam, dia tetap tak salah. Orang lain pulak yang dipersalahkan kerana membesar-besarkan cerita!

    ReplyDelete
  3. Entah apa yang dia dapat dengan menjadi lalang..tak malu ke asyik dok jimpit2 jilat..himpit2 jilat..pantang orang dok atas terus himpit dan jilat..yang di puji pun kemain la bertambah besar kepala......kesian dengan manusia kaki bodek ni..hidup dia mesti susah tanpa menjilat..

    ReplyDelete
  4. Hhehehe..kesian,kesian,kesian.. Ehh...

    ReplyDelete
  5. dia label kita haters??! erk?! sapa kau pada aku??
    hellowww bajet retis yea? uuuwwweeeekkkkksss....!
    blog dia pon bukan laa pekdah sangat pon...

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com