ISTERI PEMBUNUH ADIK NOOR AMILA EDRUS, 5 TAHUN BONGKAR PERANGAI SEBENAR SUAMI

22.8.16 Suria Lekatlekit 5 Comments

ISTERI PEMBUNUH ADIK NOOR AMILA EDRUS, 5 TAHUN BONGKAR PERANGAI SEBENAR SUAMI. Rasanya ramai yang masih belum sempat lupa kes kanak kanak 5 tahun, Nor Amila Edrus Bin Norsyam yang di bunuh abang ipar tiri dengan kejam. Macam2 cerita aku baca.. Katanya berkaitan dengan perasaan cemburu sebab budak tu sangat di sayangi keluarga & ibu mertua dia & ada kaitan dengan hutang so dia terpaksa terpaksa menculik kanak kanak tersebut & berpura2 seperti penculik minta wang tebusan. Tapi dari orang kampung mertua aku kata.. Dia nak duit sebab nak buka bengkel. Mertua aku ni berjiran jugak dengan bapak Adik edrus ni tapi bukan dengan keluarga isteri nombor dua la di mana keluarga yang menjaga adik edrus walaupun adik edrus anak kepada isteri nombor 4.


Apapun alasan bagi aku tak ada satu pun aku rasa boleh terima sebab dia di bunuh kejam oleh abang ipar sendiri. Dia cuma berusia 5 tahun kot... Kalau sebab terlampau di sayangi itu bukan salah dia. Tapi bila baca satu artikel berita yang katanya isteri dia sendiri membongkar perangai sebenar suami dia yang suka dera & pukul dia sampai lebam lebam jadi tak pelik jugak la manusia macam tu boleh bertindak di luar perikemanusiaan pada seorang kanak kanak. Katanya dia memang dendam sebab pernah kena maki dengan mak mertua dia sebab berkasar dengan adik edrus. Memang orang macam tu layak kena maki pun. Malang betul la bertemu jodoh dengan manusia macam tu. Sampai anak dua pun still tak berubah & tak sedar diri.

Tapi yang kesian sebab perangai laki macam syaiton nirrojim, sekali dengan bini kena tempias kejahatan tu bila orang gelar dia bini pembunuh. Ni la susah bila ada hubungan kekeluargaan dengan setan kan.. sekali dengan kita kita orang ibliskan.Kesian jugak la aku dengan bini & anak anak dia. Nitezen sekarang memang kurang perikemanusiaan.. Asal dapat sumber yang boleh di sebarkan tak fikir dah orang2 yang tak bersalah tu. Kau viral gambar dia sudah kot.. sekali bini & anak2 dia pun kau viral dah kenapa. Beragak la nak dapat traffic pun.

Pembunuh adik Nor Amila Edrus ni seorang warga myamar yang dapat Status Penduduk Tetap kat sini. Umur baru 25 tahun tapi sangat merbahaya. Jadi elok la ke tali gantung. Memang terlalu kejam apa yang dia buat. Orang2 macam ni tak payah menyemak dalam Malaysia. Malah kat mana2 pun patut tak wujud. Orang macam ni patut mati kena bunuh dengan Kat myamar je. Memang geram & sakit hati sangat aku dengan manusia macam ni. Nak2 lagi kanak kanak yang di bunuh tu sebaya anak aku. Ya Allah, betapa trauma & takut nya aku bila terfikir keselamatan anak aku bila pergi sekolah. Semoga Allah lindungi anak2 kita dari manusia2 berhati durjana macam tu.

Moral of the story.. Kita dah merdeka jadi berperangai la seperti manusia merdeka jangan berperangai kejam macam zaman jajahan jepun dulu. Kalau rasa stress & marah sangat dengan seseorang cuba buat aktiviti ni >> 7 Aktiviti Yang Perlu Anda Buat Sebelum 2016 Berakhir. Serius.. Mampu Hilangkan Stress << At least bila ada aktiviti kita akan lebih bertenang & lupa benda2 yang menyakitkan hati. Jangan terlalu fikirkan perkara yang buat kita sakit hati sebab time tu la syaiton mula nak main peranan hasut kita buat bukan bukan. Alih2 syaiton tak kena dakwa, kita yang berdepan dengan tindakkan undang undang.

5 comments:

  1. memang kejam betul..
    memang patut ke tali gantung je

    ReplyDelete
  2. Kasi potong je eeee. Emosi kalau baca pasal ni. Huhu

    ReplyDelete
  3. saya setuju dengan setiap ayat suria dalam posting ni. memang risau dengan masyarakat sekarang.

    ReplyDelete
  4. memg xpatut walau apa jua alasannnn...

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!