WANITA MALAYSIA RASA HEBAT BILA PAKAI 15 BENDA NI

10.8.16 Suria Lekatlekit 3 Comments

WANITA MALAYSIA RASA HEBAT BILA PAKAI 15 BENDA NI. Kita apa yang kita pakai. Sebab apa yang kita pakai tu menentukan samada kita nampak cantik, bergaya, hebat, berkeyakinan diri atau tidak. Teringat dulu aku tengok rancangan realiti nyanyi Malaysian Idol yang jacklyn Victor jadi juara. Masa final tu pesaing dia adalah Dina yang sekarang nampaknya kurang menyanyi setelah menjebakkan diri jadi DJ radio. Dina ni kita sedia maklum badan dia sedikit gempal, berkulit gelap. Mungkin sebab tu dia jenis tak confident nak pakai dress pendek, skirt bagai.. dia nampak selesa pakai seluar atau baju yang labuh. Malam final tak silap dia kena pakai skrit pendek atas sikit dari lutut & memang nampak persembahan dia malam tu macam tak selesa dengan apa dia pakai. Dia nampak janggal & malu sangat.. Kat situ agak merosakkan confident dia masa menyanyi. Memang dia sendiri pun mengaku dia tak selesa dengan pakaian macam tu.


Sebab tu penting untuk kita pakai apa yang kita rasa selesa bukan apa yang orang lain nampak cantik. Sebab cantik pada pandangan mata orang takkan mampu buat kita rasa yakin nak berjalan atau buat apa saja. Ada blogger aku malas nak sebut nama. Tapi dia ni kategori beauty blogger & seseorang yang memang obses dengan makeup tapi dressing dia memang biasa biasa je bagi pandangan mata aku. Kadang2 tengok gambar dia attent apa2 avent.. dengan T-shirt & skirt labuh atau seluar panjang.. Memang nampak biasa sangat tapi yang menarik adalah dia sangat confident dengan apa dia pakai. Kadang2 aku jadi kagum.. Sebab bila dia yakin menyerlahkan lagi kecantikkan dia dari pakaian dia yang biasa biasa tu. Blogger mana jangan tanya. Biarlah rahsia katanya.

Kat malaysia ni wanita akan rasa hebat dengan 15 benda ni kalau mereka pakai. Bukan kata semua tapi majoriti.. Bila dah benda2 ni menjadi lambang kecantikkan & kehebatan seorang wanita maka ramai yang rasa kalau pakai semua ni confirm dia nampak hebat & dia akan rasa hebat sangat. Nak tahu apa 15 benda yang buat wanita Malaysia rasa hebat meh tengok kat sini >> 15 Benda Yang Buat Wanita Malaysia Rasa Hebat Bila Memakainya << Adakah antara di antara wanita yang rasa hebat pakai benda2 ni? Sendiri jawab pada diri sendiri hahahaha

Moral of the story.. Kita adalah apa yang kita pakai.. Jadi kalau nak nampak baik pakailah yang baik baik Insya Allah orang pandang baik. Peace!

3 comments:

  1. Betul tu.. yang penting ikut syariat yang ditetapkan...

    ReplyDelete
  2. akak tak penah pentingkan kehebatan dalam berpakaian dik...yg paling penting selesa dan senang nak bergerak...kalau setakat rase hebat tapi nak jalan pon hazap baik tak payah...kikiki

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!