TAK VAKSIN, TAK HANTAR SEKOLAH & KURUNG ANAK BINI DI RUMAH

1/28/2019 09:34:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

TAK VAKSIN, TAK HANTAR SEKOLAH & KURUNG ANAK BINI DI RUMAH. Memilih suami ni umpama membuat satu keputusan yang sangat besar dalam hidup. Silap pilih suami memang akan effect kehidupan, rumahtangga & masa depan seorang wanita tu. Tapi kadang2 hidup ni kita sukar nak ramal apa yang bakal berlaku sebab kita berkahwin dengan manusia. Hari ni dia baik.. mungkin esok lusa dia berubah jadi sebaliknya. So.. kalau kita dah cuba sebaik mungkin memilih pasangan dari kalangan mereka yang baik tapi berlaku sebaliknya.. Mungkin Allah nak uji kita la tu.


Terbaca dua tiga hari ni viral pasal sorang retis nasyid ni.. Lama tak baca kontroversi yang di cetuskan beliau ni. Maybe dia rasa nama dia dah suam suam taik hidung so dia muncul dengan posting yang jadi kontroversi balik. Semua orang tahu retis nasyid ni dia memang antivaksin sejak dulu. Pergi ke klinik/hospital pun sekadar nak buat pemeriksaan kesihatan. Lepas tu ubat yang di bekalkan dia buang dalam tong sampah. Kejam kan? dah la guna perkhidmatan kilinik/hospital gomen lepas tu simply je buang ubat ubat tu. Taknak pun kembalikan la balik. Ada orang memerlukan. Nampak alim & islamik tapi kenapalah ikut perangai syaiton jugak suka membazir. Ingat ubat ubat di klinik & hospital govement tu dapat free turun dari langit lepas tadah tangan berdoa ke?

Sekali lagi beliau ni mencetuskan kontroversi dengan posting mengharamkan anak bini dia gemuk.. Yang tu pilihan & pendapat dia. Dia nak anak bini dia sihat & anak bini dia tak terbeban dengan perkara tu ok la tapi yang tak best anak anak dia tak di hantar ke sekolah. Cuma homeschooling ikut masa dia free je. Katanya dia penyanyi.. Masa dia tak menentu. Atas alasan dia tak percayakan sistem pendidikkan sekarang dia kata dia tak nak bazirkan duit & habiskan masa hantar anak dia kat sekolah. Sebab dia kata sekolah sekarang kurang tekankan didikkan agama.

Kat Malaysia ni banyak sekolah boleh pilih. Kau nak yang lebih kepada Islamik hantar je sekolah agama. Ada swasta & sekolah bantuan kerajaan sepenuhnya. Kesian anak di halang bersosial sebab kat sekolah salah satu cara anak belajar bersosial & bergaul. Dia tak tau ke banyak parents anak anak keperluan khas ni di reject pihak sekolah sejak tadika.. Struggle jadi sekolah yang boleh terima anak anak mereka untuk belajar & bersosial tapi ni dapat anak sempurna fizikal & mental reject sekolah pulak.

Kadang - kadang alasan berunsur keagamaan ni macam sengaja di jadikan alasan demi memenuhi tuntutan ego sendiri sebagai seorang ketua keluarga. Didikan agama & dunia kena seiring even kita di akhir zaman sekalipun. Yer semua orang akan mati.. tapi sementara hidup mereka perlu meneruskan hidup. Jangan fikirkan kepuasan sendiri.. Fikirkan kepentingan anak anak juga. Dia sendiri perlu hidup bersosial dengan orang lain demi mencari rezeki.. Dia sendiri di hantar ke sekolah & universiti untuk menuntut ilmu kenapa anak anak dia di halang dapat semua tu.

Yer betul ilmu bukan hanya ada di sekolah... Tugas mendidik bukan terletak hanya pada guru tapi pada ibu bapa tapi sekolah di ciptkan untuk memudahkan anak anak kita belajar mengikut masa. Sekaligus benda tu mengajar anak kita berdisplin. Kalau bapak dia kata dia boleh ajar anak dia kat mana2 saja ikut masa terluang dia ada.. hurmm.. konsep belajar menepati masa tu mungkin tak dapat di ikuti.

Bab vaksin tu.. Lantak dia la. Malas nak komen isu vaksin ni sebab mufti pun dah keluarkan fatwa kan. Ada otak pakai.. Ada bijak jangan gadai!

Tapi tu la.. Itulah pilihan dia kan? Keputusan untuk anak bini dia.. dia yang buat. Dari pihak isteri & anak anak kita tak pernah dengar apa2 statement so kita tak tahu samada depa enjoy je dengan life macam tu atau sebaliknya. Tapi tak salah even kita tak setuju dengan cara hidup dia.. Kita doakan yang baik baik je untuk mereka sekeluarga moga doa yang baik itu berbalik kepada kita semula.

Moral of the story.. Apa yang baik kita ambil sebagai pengajaran Yang buruk tu jadi sempadan.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Ada bayaran di kenakan. Harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com