CIKGU SHIDA SANGAT TALENTED.. itu katanya dan kata saya pula

10/19/2010 02:36:00 AM suria lekatlekit 2 Comments

talented katanya Uolls.. Yer Cikgu shida memang ada bakat, keberanian & juga keyakinan diri yang tinggi. Di samping itu cikgu shida juga seorang yang riak, bongkak & tidak mempedulikan teguran orang untuk kearah kebaikan. Ya! Saya juga takde la baik mana tapi teguran yang baik takkan saya balas dengan sombong walau kadang2 saya juga degil tapi saya tidak berani untuk berkata betul pada sesuatu yang salah lebih2 lagi melibatkan hukum hakam.((clik untuk view entry lepas Cikgu Shida )

Cikgu Shida mula kembang bontot bila di puji tapi panas bontot bila di tegur

Cikgu shida berbangga dapat comment yang support & mengatakan perilaku dia dalam video miming dia tiada apa yang menjanggalkan & memuji keberaniannya Tak pula dia menegur cikgu shida bila memesongkan hukum dengan statement bongkaknya sebelum ni. Mempermainkan sunnah Rasul yang di kongsi oleh orang lain untuk sama2 ingat mengingati.(clik untuk view entry lepas Cikgu Shida )

Kalau dah camtu rupanya.. camna nak accept cikgu. Nampak pelik, buruk & menjanggalkan

Cikgu shida juga berasa sangat sedih bila orang - orang seperti saya & yang tidak menyokong aksi miming yang agak janggal bagi seorang perempuan yang berusia sedemikian & berstatus guru tak dapat terima apa yang di buatnya. Dia berasa diri dia sangat berbakat & orang yang cuba menegur itu Jelous atau lagi best kita sebut dengki. Dan cikgu shida cakap tak perlu malu untuk berkongsi dengan orang lain dengan bakat yang dia ada. Yup! Betul.. Tapi kelakuannya itu yang memalukan bukan bakat.

Still berangan nak miming dalam usia emas camtu.. Ingatkan terfikir nak buat haji

Cikgu shida menganggap hidup ini terlalu kejam buat dia & kita2 yang tak menyokong ni di anggap cuba merampas kebahagian/kegembiraan hidup dia. Cikgu shida juga mengajak kita membayangkan dirinya still membuat video miming dalam usia 60 tahun.. Apa yang saya bayangkan mungkin wanita itu sudah nyanyuk sehingga hilang rasa malu.. masih terkinja - kinja didepan camera kemudian di muat turun untuk menjadi paparan umum dalam usia 60 tahun nanti. Sekian terima kasih.

Kalau we Uolls buta seni.. U all lak buta hati sebabnya Uolls langsung tak tegur bila cikgu shida keluarkan statement yang terpesong bila menyentuh isu agama.

Ada baiknya cikgu shida meneruskan minatnya itu dengan kaedah yang lebih sopan & sesuai dengan umur & statusnya seperti video education yang di buat untuk mempertingkatkan penguasaan bahasa Inggeris memandangkan beliau seorang guru (den pun buleh tumpang belajar sama cikgu).. Tak salah untuk miming tapi jangan la terkinja2. Pelik bagi wanita melayu dalam usia 38 tahun berstatus seorang guru buat macam tu.

2 comments:

  1. ntah la suria.. ada gak tsentuh hati membaca komen dr blog lya tu dr seseorg y x dkenali..

    tp lya xkan delete..kalo x mcm penakut namanya. sdgkan kt d dunia ni kena sambil tegur menegur utk ke arah kebaikan.

    dan kalo lya blh bckp mcm suria & mcm org2 lain lya pasti akan buat lagu alif ba ta ke.. abc ke kat dalam youtube.. lya just nyanyi utk asya je.. sbb suara lya x mcm org lain.. siapa y knl lya kat luar, dia tahu la keadaan & situasi lya..

    **Dlu, lya pun selalu kna tgur krn mcm2 hal.. tp x pnah melenting .. tp lya ambik masa n fikirkan mana y baik & buruk & berubah utk k arah y lbh baik..

    xpela.. kt pon manusia biasa kan.. bukan smua suka dgn cara kita. biar pun ianya utk kebaikan

    ReplyDelete
  2. sabar je lya.. jgn sbb 1 comment dari manusia yg mcm dah tertutup mata & hatinya untuk menegah yg buruk..
    Kita semua sama je lya.. yg lebih ada kurangya.. yang kurang ada kelebihannya.
    biarkan yang 1 itu.. lya ada beribu lagi yang menyokong.Jgn sedih2 tau sbb lya sentiasa menjadi idola saya..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com