MENULIS PERASAAN PADA DINDING

10/08/2010 05:53:00 PM suria lekatlekit 0 Comments

Masa kecik bila conteng dinding siap kena rotan ngan mak. Lebih2 lagi dinding yang baru cat. Nak2 lagi time dekat nak raya. Tapi aku selalu conteng dinding bilik aku. Macam2 la aku lukis. Time tu dah sekolah menengah. Mak aku tak kisah. Bilik aku time tu penuh dengan poster artis yang siap ada tandatangan. Bukan amik dari majalah tau! Masa aku belasan tahun memang aku suka sangat gi tengok promosion show artis yang buat road tour. Time tu la nak amik autograf. Yelah zaman budak2 kan?? Lagipun aku bukan membesar di kota raya, bleh slalu serempak dengan artis macam sekarang. Tapi sekarang tengok artis.. hurmm... takde hati dah nak minta autograf. Zaman dah berubah. Dah tak fanatik sangat walau aku memang gemar baca cerita & gosip pasal artis ni.

Kalau korang nak tau ni la sebahagian dinding bilik aku tapi bukan bahagian yang aku conteng.. siap ada bendera malaysia. patriotik kan aku?? Ni bilik masa zaman aku sekolah. Bilik tu pun dah takde. Dah upgrade jadi cam lain skang.
 
Yang aku nak kupas kupis berkenaan tajuk entry aku "Menulis Perasaan Pada Dinding" bukan la di dinding rumah, dinding bus stop, dinding2 tempat2 awam.. Kita nak cerita cerita pasal dinding Facebook. Sapa takde facebook sekarang agak pelik.. tak kira kanak2 besar kuman sampai la atuk di pinggir kubur. Kebanyakkan semua dah ada account facebook, Betul tak?? Ada satu dua kerat yang takde tu.. Biasa la! Maybe diaorang kurang berminat dalam aktiviti alam maya ni.

Dah lewat ni pokcik nak gi cc jab check pesbuk.. add ler pokcik yer
 
Melihat trend masa sekarang menulis perasaan dekat status 'Wall" tu dah jadi perkara biasa. Kadang2 benda remeh temeh yang isunya agak kebayian pun nak tulis. Contoh.. Hari ni aku kuar ngan bf aku.. Pastu selang bapa minit. " Bf aku buat hal  lak.." Tak sampai bapa second dah update lagi "Bf aku dah ok lepas aku pujuk". Kadang2 nak gelak.. Kadang naik semak. Tak kurang juga menjadikan ia medan untuk meluahkan perasaan yang agak privacy kalau bagi aku la. Contoh.. "Suami aku main kayu tiga, kantoi kat hotel dengan awek dia". Tu kan dah membuka rahsia rumahtangga. Agak kurang manis. Ada jugak yang jadikan ia satu gelangang pergaduhan. Terutama politik, hubungan dengan rakan2.. & juga kekasih & sebagainya la.

Ni salah satu contoh menulis guna kepala lutut.. Isu ni penah jadi hot tak bapa lama dulu
 
Bagi aku Facebook bukan untuk menulis rahsia peribadi.. Cukup la sekadar kata2 yang tidak terlalu personal untuk di tulis pada dinding facebook. Bukan apa.. Bila kita terlalu terbuka dengan meluahkan rasa di dinding facebook.. takut2 yang keruh bertambah keruh.. yang jernih jadi keruh. Nak2 lagi account kita terpampang gambar yang menggunakan wajah sendiri. Tapi aku setuju jika Dinding Facebook di jadikan sesuatu untuk kita mendapatkan pandangan & pendapat orang lain untuk sesuatu isu yang tidak terlalu hot & personal. Manusia tak dapat lari dari merasai sedih, suka, duka.. Skit2 nak meluahkan rasa tak puas hati tu ok la. Kadang2 otak serabut bila dia beri kata2 semangat dari komen kawan2 tak di nafikan boleh meredakan kekusutan yang kita hadapi.

Kalau kes camni lak maybe dia silap wall... Nak update status
 
Apapun yang anda tulis.. itu terpulang. Hak masing2 kan. Tapi berfikir la dulu. Jangan terlalu terbuka membuka segala rahsia di dinding Facebook sebab kita tak tahu siapa yang sedang membaca. Tapi bagi aku.. Tidak sesekali perkara yang terlalu peribadi untuk aku dedahkan disitu walau aku tau mak aku takde account facebook. Dia nak tekan kebot pun tak tau.. Tapi dia pastikan anak dia tau nak tekan kebot laju2..kekekekekeke. Tapi mak dah tak marah kalau aku conteng2 dinding facebook berbanding masa kecik aku conteng dinding umah.Anyway... apapun perbuatan, hanya anda yang menentukan. Buruk baik.. padahnya juga diri sendiri. So, selamat berconteng dinding!

Bila dah silap wall.. terus menerus menjebakkan orang lain mensilapkan diri dalam pencontengan itu

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com