AKU BUKAN SRIKANDI, CUMA HAMBA YANG DI UJI

7/20/2017 09:26:00 PM suria lekatlekit 2 Comments

AKU BUKAN SRIKANDI, CUMA HAMBA YANG DI UJI. Macam satu mimpi ngeri apa yang berlaku.. Sebenarnya tak pernah pun terlintas di hati saya benda ni akan berlaku dalam hidup saya. Rasanya mimpi seram tu lagi indah dari realiti yang perlu saya hadap sekarang. Orang nampak saya macam kuat.. terus berusaha, berjuang mencari jalan penyelesaian. Macam tak pernah mengalah atau putus asa.. Semua orang nampak saya seolah2 seorang srikandi, seorang yang sangat kuat hadapi Ujian besar bila di saman RM3 juta.. Padahal..

Saya manusia biasa. Wanita biasa.. Saya pernah rasa down, rasa putus asa, rasa penat, rasa nak mengalah.. Semua rasa tu memang ada saya rasa. Saya menangis.. saya kemurungan.. Sampai terpaksa di tenangkan suami saya. Semua tu berlaku pada saya tapi tak siapa yang nampak. Tapi bila saya meletakkan pergantungan pada Allah sebab saya rasa semua yang berlaku ni di luar kemampuan saya walau saya cuba berusaha. Akhirnya Allah bagi jalan.. Allah bantu saya melalui orang lain.

Satu persatu di hadirkan bantuan untuk saya.. Tapi kadang2 tetap saya masih rasa nak berhenti sebab saya tak mampu nak tanggung beban dalam perasaan saya setiap hari. Saya terpaksa struggle fikir untuk cari duit nak cukupkan kos guaman saya sehingga permohonan pindah mahkamah selesai bagi memudahkan saya hadir ke mahkamah untuk bela diri sekiranya saya tak mampu untuk mengambil peguam mewakili saya. Sampai sekarang masih tak cukup.. Tapi sampai ke stage ni takkan saya nak berhenti & berputus asa. Sia sia la usaha saya selama ni..

Menjadi seorang Suria Lekatlekit.. Saya tak sangka akan di uji sehingga tahap ini. Tapi saya percaya & sangat yakin Allah takkan menguji hambaNya di luar kemampuan mereka. Allah takkan menduga tanpa di berikan kekuatan untuk hamba yang di Uji. Sebab tu saya masih mampu bertahan sehingga sekarang. Walau rasa nak putus asa.. Saya masih terus berjuang untuk mencari jalan supaya saya boleh membela diri.

Setiap apa yang saya buat.. Saya letakkan pergantungan pada Allah sebab saya tahu saya cuma hamba yang tak punya apa2 & kuasa. Apapun kesudahanya kes saman ni saya yakin Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk saya. Saya yakin dengan usaha mampu mengubah kepada yang lebih baik. Yang baik itu kadang2 permulaannya sangat pahit.. Tapi saya yakin Allah tak pernah kejam. Manusia yang kejam sesama manusia jadi saya tak perlu pertikaikan apa yang Allah takdirkan untuk saya.

Saya mengharapkan bantuan dari semua pihak.. Macam macam usaha kawan2 blogger untuk membantu saya salah satu melalui jualan ebook ni.. Anda hanya perlu menyumbang RM10 & sebagai balasan mendapat 8 ebook ni..


Kalau berminat untuk berkolabrasi dengan blog saya untuk sebarang review bagi membantu saya mengumpul dana menampung kos guaman saya boleh 
Whatsapp saya : 0172429610

Harap masih ada yang sudi membantu & menyumbang kepada saya. Jika saya berkemampuan saya pun tak nak meminta minta.. Tapi demi Allah saya tak mampu dari segi kewangan & tiada harta untuk di jual atau di pajak. Saya terpaksa merendahkan diri minta bantuan dari orang lain.

Moga pertolongan anda walau hanya dengan share entri ni Allah memberi balasan yang baik & pahala yang berlipat kali ganda. Moga Allah permudahkan urusan anda semua & memberi rezeki yang berpanjangan bagaikan air laut yang tidak pernah kering. Amin..

2 comments:

  1. Sangat berat juga ujian ini apabila perkara asas belum dapat diatasi.. Teruskan berjuang suria

    ReplyDelete
  2. Semoga segala urusan dipermudahkan..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com