SHASHA & RASHIDAH GOLONGAN ATTENTION SEEKER CIPLAK

1/16/2016 11:03:00 AM suria lekatlekit 5 Comments

SHASHA & RASHIDAH GOLONGAN ATTENTION SEEKER CIPLAK. Belum berakhir fenomena Rashid muncul pulak watak shasha  & Rashidah yang guna konsep yang sama menyampaikan mesej dalam bentuk sarcasm @ sindiran. Bagi aku depa ni semua golongan Attention seeker je tapi tak kreatif. kerja depa curi perhatian orang ramai dengan menciplak idea orang lain. Nampak murahan sangat tau.


Serius.. muak pulak aku jenis golongan macam ni. Tak ada identiti.. Apa dia buat sebab dia tengok orang lain buat & dapat sambutan maka dia buat buat benda yang sama cuma tukar nama je lain. Macam produk tiruan cina.. Dia tukar jenama jer. Bunyi nak sama tapi tak sama tapi barang yang di buat memang meniru produk lain cuma kualiti je la berbeza. reka bentuk, fungsi semua lebih kurang sama. Tiru design orang kemudian letak jenama sendiri. Macam tu la dengan watak shasha & rashidah ni..


Zaman media sosial memang ramai yang nak jadi popular.. Maka jadilah attention seeker. Ada attention seeker yang bijak so kehadiran mereka dapat sambutan, ada jugak attention seeker yang bodoh kemunculan depa lebih di kenali sebab kena kena kutuk je. Tak salah nak jadi attention seeker tapi jadilah attention seeker yang kreatif dengan cara tersendiri yang mampu mencetuskan satu fenomena baru di alam maya bukan hanya tau ciplak jer.

Please la ada rasa ego dalam diri tu sikit.. Ego ni perlu jugak untuk kita tidak sentiasa asyik nak meniru je apa yang orang lain buat sampai kita jadi manusia yang tak ada identiti. Jangan ego hanya tak suka mengalah & mengaku salah je bila buat silap. Ego macam tu ego sampah.. sebab tak bagi manafaat. Cuba cipta satu ego di mana kita nak menyerlah dengan cara tersendiri tanpa di bayangi identiti orang lain.. Kan bagus. At least kurang sikit makhluk copy paste di alam maya.

Moral of the story.. sebab tu penting ambil sarapan pagi bagi mereka yang nak lebih kreatif dalam hidup. Takde la sentiasa lost idea seterusnya jadi makhluk suka meniru je. Sebab dengan pengambilan sarapan pagi boleh tingkatkan daya tumpuan.. Kalau nak buat sesuatu tapi tak boleh fokus memang kita akan jadi kering idea. Sarapan pagi ni penting sangat tau.. Ramai yang menyesal sebab selalu skip sarapan sebab dalam sarapan ada 4 perkara penting ni >> 4 Perkara yang buat anda rasa menyesal tidak ambil sarapan << Jadi pada korang yang rasa nak jadi perhatian di alam maya ciptakan satu identiti yang menarik yang tak ada orang buat lagi, Insya Allah.. anda akan jadi attention seeker yang nampak bijak & kreatif.

5 comments:

  1. Ntah2 watak2 tu dicipta oleh org yg sama kot mummy??
    Tp pelik ler org2 camgini deme x nak tunjukkan diri sebenar ke?!
    Cth bersuara lantang mcm mummy..
    Keluarkan pendapat tnpa menyorokkan diri..
    Ibu suker.. ;)
    Happy weekend mummy & lala..

    ReplyDelete
  2. orang kiita sekarang ni..memang camtu.

    semua nak jadi seeker attention nih. tak tahu pasai apa.

    ReplyDelete
  3. Tiba2 je Rashid & the geng tu jadi fenomena. Dan banyak lagi sebenarnya kat media sosial ni nak cari perhatian..

    ReplyDelete
  4. kalau dah banyak2 gini dengan macam2 nama terus jadi tak comel dah...

    ReplyDelete
  5. betul tu. satu yg buat, ok. fun. interesting.
    but bila ada lebih dari satu jadik bosan!

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com