PERLUKAN BANTUAN CUMA HASHTAG ALIFF SYUKRI TERLAJAK LARIS

1/25/2016 10:47:00 AM suria lekatlekit 55 Comments

PERLUKAN BANTUAN CUMA HASHTAG ALIFF SYUKRI TERLAJAK LARIS.

TAWARAN BANTUAN INI SUDAH DI TUTUP. SILA RUJUK TARIKH POSTING SEBELUM MENINGGALKAN KOMEN. PENULIS BLOG TIDAK TERLIBAT DENGAN PEMBERIAN BANTUAN INI.

Aku cuma buat post  khidmat masyarakat jer. Tolong mem war war kan benda baik. Manalah tau ada antara pembaca blog yang memerlukan pertolongan kewangan atau apa2 bantuan untuk hidup & belajar. Kita tak tahu zaman internet ni walau kita tengok dia ada account FB pun belum tentu dia cukup makan pakai.. Nak2 lagi student. Ada yang sampai usus terkoyak sebab terpaksa ikat perut tak cukup budget nak makan. Ada orang susah yang terpaksa bayar jugak bill internet sebab nak meniaga. Itu je yang termampu dia buat dalam kudrat dia yang tak sekuat kita yang sihat macam Kak Alia Haryani. ramai orang susah di sekeliling kita tak kira alam maya atau luar alam maya.


Jadi.. dengan cara Dato aliff Syukri cuba mencari orang susah untuk di bantu melalui media sosial bagi aku satu usaha yang bagus jugak. Kalau anda memerlukan bantuan atau mengetahui sesiapa sahaja yang memerlukan bantuan cuma perlu hashtag #abangterlajaktolong & aliffsyukriterlajaklaris. Kalau ada rezeki anda di pilih sebagai seseorang yang menerima bantuan dari Dato Aliff Syukri, Alhamdulillah. Kang ada yang pertikai pulak.. Nak tolong pun kena hashtag bagai.. Kita positif sudah la. Mungkin senang dia nak search denga hashtag tu nanti kat media sosial. Apa?? Ingat hashtag tu sesaja ke? Nak tahu fungsi hashtag sila search kat FB tengok..  Apa saja post yang ada hashtag tu akan keluar..


Kalau tak tau macam mana nak hashtag kat facebook.. sebagai contoh aku attach komen2 yang nak minta bantuan dari Dato terlajak laris ni...


Lebih kurang macam tu la cara nak minta pertolongan dari beliau. Bagitau apa masalah & pertolongan yang macam mana di perlukan kemudian hashtag la apa yang beliau suruh. Bukan susah sangat pun permintaan beliau. Dia tak suruh pun pakai serba pink buat posse dua jari tepi pipi dengan muka duck face. Cuma hashtag je kot.

Tu la kan.. sesiapa sahaja boleh jadi hero penyelamat tak kira orang kaya atau orang miskin yang penting dalam hati ada niat ikhlas untuk membantu sesama makhluk. Jadi tak semestinya kita perlu jadi jutawan dulu untuk melakukan kerja menyelamat bak superhero.

Moral of the story.. Biarlah apa niat sekalipun tangan yang memberi tu tapi apa yang penting tangan yang menerima dapat manafaat dari pertolongan tangan yang memberi. Niat & tujuan seseorang membantu tu biarlah Allah yang menilainya. Kita hanya manusia.. Mustahil mampu membaca niat di hati seseorang.

55 comments:

  1. Moga hasrat murni DSTL ni di permudah Allah.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum dan salam sejahtera

    Saya perlukan pertolongan dari datuk aliff syukri.

    Saya student malaysia yg sedang melanjutkan pengajian saya di medan indonesia dlm bidang syariah islamiyah,saya tidak menerima apa2 biasiswa,tajaan mahupun pinjaman

    Saya berharap agar datuk aliff syukri dapat membantu saya dalam melancarkan proses menamatkan pengajian saya di sini

    #abangterlajaktolong
    #aliffsyukri
    #helpme
    0196135660

    ReplyDelete
  3. Saya memrlukan pertolongan untuk bil hospital anak saya..saya seorang ibu tunggal, suami meninggal banyak hutang kepada saya

    normi - 0196786385

    #abangterlajaktolong
    #aliffsyukri

    ReplyDelete
  4. Assalammualaikum
    Saya perlukan bantuan pinjaman untuk selesai kan loan bank Rakyat ...

    ReplyDelete
  5. Saya perlukan pekerjaan bagi menampung segala kos kehidupan yg semakin meningkat. Saya tiada pekerjaan semenjak setahun lebih kerana syarikat telah ditutup dan selama itu saya mencuba mencari namun kesukaran. Saya mempunyai pengalaman selama hampir 20 tahun. Saya mempunyai tiga anak kecil. Saya hanya perlukan pekerjaan. Diharap Dato' dapat membantu saya sekeluarga.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum dato'..saya ada masalah pinjaman along,saya pinjam sebab buat duit kahwin..sekarang saya dah ada anak sorang berumur 2 bulan,saya tak dapat nak pusing duit perbelanjaan saya sekeluarga di sebabkan pinjaman along,bantu lah saya dato'..saya tak ada cara lain lagi nak selesaikan masalah ni.Saya sanggup kerja dengan dato' demi selesaikan masalah saya ni.

    #BantulahKeluargaSaya
    #0107178467

    ReplyDelete
  7. Assalam alikom Dato’,
    I’m Ghaleb SS AlQrinawi from Gaza, Palestine.
    Now, I continue my study of Executive Bachelor of Business Management (PJJ) at Pendidikan Luar Kampus Batu Kawah Township, Kuching Sarawak. This course under International Islamic University.
    I already applied for financial assist from PCOM (Palestine Cultural Organization -Malaysia) but no reply until now. I also applied to Al-Aqsa organization in Malaysia and they could not be able to help me. Then, last two years in Januari 2015, Aman Palestine Malaysia paid my second semester fees but then no financial aid from them after that. Here, in Kuching I hv no work and job. I applied too many jobs in Kuching but they said the vacancies are for local people not a foreigner like me.
    My family in Gaza need my help here Coz they hope when I came to Malaysia, I can find a job. But I failed.
    My family in Gaza live in bad condition. I do not want to make them feel more stress with my problem in Malaysia. So, I really hope Dato’ Aliff could help me to settle my universities fees as Dato’ already offered. I wish I will be one of the lucky person to be selected.
    I pray that Dato’ will grant by Allah SWT with a blessed life, increase your wealth and give you more barakah in duniya wal akhirah… Aamiin Ya Rabb.
    Contact no. 0128452121

    #abangterlajaktolong
    #aliffsyukriterlajaklaris

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum dato'
    Saya berhasrat memohon bantuan sedikit modal untuk meneruskan perniagaan kedai bundle yang saya uruskan sejak 2 tahun yang lalu.. saya seorang graduan ttapi susah utk dpt kerja tetap .. jadi saya memilih untuk berniaga..
    Sangat berharap sekiranya ada rezeki bantuan daripada dato'. Dapat menambah modal pusingan perniagaan saya..
    Yayaqeef shop enterprise
    Kuantan pahang
    01116321061
    #abangterlajaktolong
    #aliffsyukri
    #bantuan

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum dato. bismillahhirohmanirohim.
    sy mempunyai masalah untuk mendapatkan pekerjaan walaupon sudah 5 tahun graduat. sehingga kini sy masih tidak mempunyai pekerjaan disebabkan persaingan yang terlalu tinggi walaupun sy sudah berrusaha. hutang ptptn pun masih belum berbayar lagi. sy berminat untuk berniaga, baru2 ni saya telah membuat 1 produk rambut sendiri dengan harapan dapat menampung kos sara hidup yang tinggi. sy berhasrat untuk memohon bantuan sedikit modal untuk memajukan perniagaan ini. alhamdulillah ada sambutan tapi masih lagi kurang .sy berhasrat untuk menambah lagi produk jenama saya tapi terhenti disebabkan tiada modal. kekangan modal membuatkan perniagaan produk saya sukar untuk maju. ini sahaja punca rezeki saya sekarang yang tanpa pekerjaan tetap. saya berharap sekiranya ada rezeki bantuan dari dato dapat membantu usahawan kecil seperti saya, akan maju seperti dato dan dapat membantu insan lain. jika sudi dato boleh lihat page fb sy www.facebook.com/rumaxgold

    #abangterlajaktolong
    #aliffsyukriterlajaklaris
    #Bantuan

    ReplyDelete
  10. Bismillahirahmanirahiim..Assalamualaikum dato..
    Sy ingin memohon bantuan kewangan untuk kos perubatan dialysis suami sy. Skrg ini suami sy berada di Hospital Sultanah Aminah jb. Sejak setahun yg lalu suami sy sudah tidak mampu bekerja kerana masalah kesihatan. Dia mempunyai penyakit kencing manis, darah tinggi dan lemah jantung. Skrg penyakit yg terbaru adalah penyakit buah pinggang yg memerlukan kos yg tinggi utk rawatan. Sedangkan kami sudah tidak mempunyai simpanan lg. Sy memerlukan bantuan ini dgn kadar yg segera. Jika kami tidak mampu membayar kos rawatan dialysis...besar kemungkinan nyawa suami sy dlm keadaan bahaya. Sekiranya dato atau ada insan lain yg sudi membantu, sy ucapkan jutaan terima kasih yg tidak terhingga. Semoga Allah membalasnya dgn kebaikkan yg berlipat ganda. Aamiin...
    Hubungi sy di no.tel. 0105050724 puan linda.
    #abangterlajaktolong
    #aliffsyukriterlajaklaris
    #bantuan

    ReplyDelete
  11. Seorang lelaki asnaf fakir miskin yang sangat susah bernama Adila bin Suboh. Dia berasal dari Melaka. Dia berada dalam keadaan daif dan hidup dalam serba kekurangan. Sesiapa yang ingin menghulurkan sumbangan wang secara ikhlas, boleh derma ke akaun maybank 151089317354 Adila Bin Suboh. Terima kasih.

    ReplyDelete
  12. assalamualaikum dato,saya Adam... saya pernah menulis Dan mengirim surat kepada dato... tak pasti sama ada sampai atau tidak.... saya amat memerlukan bantuan dato...saya Dan 3 anak kecil saya dlm kesusahan sgt... jika dato atau sesiapa saja yg sudi mendengar keluhan saya...ini contact saya 0174232621....insyaallah

    ReplyDelete
  13. assalamualaikum dato...saya Adam.. saya pernah mengirim surat kepada dato, entah sampai atau tidak...saya amat memerlukan bantuan dato.. saya dan 3 anak kecil saya dlm kesusahan sgt... jika dato atau sesiapa ingin membantu atau mendengar keluhan saya,ini nombor saya 0174232621.....insyaallah

    ReplyDelete
  14. salam dato....saya mirul dari kepala batas saya memohon pertolongan kewangan dari dato,saya menpunyai 2orang anak 1 orang isteri..saya sekarang susah mendapat pekerjaan dan masalah untuk menbayar hutang pun tak dapat nak diselesaikan...saya mohan pertolongan sekiranya dato dapat menbantu saya yg sekarang nie buntu untuk menbayar hutang..sekiranya dato sudi menolong saya hubungilah sy 0174964303.insyaallah

    ReplyDelete
  15. AKHIR TAHUN LOAN OFFER !!! AKHIR TAHUN LOAN OFFER !!!
    Memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan baru? Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi? Kami menawarkan semua jenis pinjaman pada kadar faedah sebanyak 2%. Hubungi kami hari ini di email: (buttinirominaloan@gmail.com)

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum Doto Aliff syukri saya juga memerlukan pertolongan untuk persekolahan ank2 tahun 2017..
    Saya juga baru lepas bersalin dan baby baru nak masuk 3bln..
    Saya mempunyai masalah kewangan utk membuat persiapan persekolahan ank2..
    Ank sy lelaki thn depan darjah 4 sekolah rendah dan sekolah agama ,ank perempuan pra sekolah..
    Harap ada rezeki ank2 ..
    #Abgterlajaklaris
    #Aliffsyukritelajaklaris
    #Mohon bantuan persekolahan ank2
    #sekoga di permudahkan dan ada rezeki Amin..

    ReplyDelete
  17. Salamualaikum salam sejahtera.saya ahmad dari shah alam ingin memohon pertolongan dari dato bantuan kewangan sebab saya ingin pulanf ke kg dan tiada duit perbelanjaan kos tanbang bas kerana saya ingain melawat mak saya di kg pada jumaat ni..01116525060.

    ReplyDelete
  18. Assalammualaikum dato..sya betoi2 prlukan bntuan dato..suami sya pnjawat awam..sya ada 7 org ank,3 ank tiri dan 4 ank sndri,gji suami sya bla dtolak gan pinjaman cuma tgl 9 rtus lbh je dlm slip..oleh krna mslh kwangan suami tlg bt pnjaman along..kad bank along pegang,tolak duit along,tggl brsh di tngan cuma 3ratus lbh..mn nk byr umh sewa lg,mkn pkai ank2 lg..mmg betoi2 mslh..jd sya tpksa la bantu gan mbuat nasi lemak ltk di kedai..nk niaga sndri modal xckup..thn 2017..suami plk dpt twran bljar untuk up kan lg gji..ank2 plk 5 org sekolah..mmg truk la dato gan gji bnyk tu..buku sek ank pun kena bli skit2..yuran ank pun x byr lg..sorg sja dh 2rtus lbh tmsuk buku..suami pun kena byr yuran gak,kemarin p dftar je dh rm500..xtmsuk duit lain lg..api air dh 2bln ttunggak..tlg la dato,sya dh xtau nk mntk tlg gan sapa lg,sya hrp dato dpt tlg sya,klau dato nk smua bukti,sya blh bg..tlg la dato,sya betoi2 ttekan gan mslah idup sya,apa yg ank nak smua sya xmampu nk beli..tlg la selesaikan mslah sya dato...sya perlukan bantuan dgn segera

    ReplyDelete
  19. salam.. nak tanya... ad positif respo tak..kalau ada,saya pon nak mntak prtolongan..

    ReplyDelete
  20. salam dato...saya nk mntk tolong dengan kadar segera..saya nak pkai duit hari ahad 8/1/2017..saya ada hutang dengan money leader(along) tadi petang along to call lagi... saya harap dato dapat tlong.. kalay saya tak dapat bayar hari ahad nanti,mereka akan buat sesuatu yg buruk kepada mak,ayah dan adik saya... saya dah mintk tolong dngn semua orang... tpi masih tk ada jalan... tolong saya dato.. saya perlukan wang sebanyak RM4K (4 RIBU ) saya harap sangat dato tolong saya..ini no fone saya 0148499894...

    ReplyDelete
  21. Assalamualaikum.. Dato,saya prlkn prtlongn.. Saya cuma mampu cakap yg saya ada masa cuma 2 hari lagi untl selesaikn hutang along sebanyk 4 RIBU.. Saya risau kalau apa2 terjadi kepada mak ayah saya... Tolong saya dato... Ini no saya 0148499894...

    #JasamuDikenang
    #abangterlajaklaris
    #datoAliffSyukri
    #Dherbs
    #aliffsyukriterlajaklaris

    ReplyDelete
  22. As salam Dato'
    Sy Ema dari Kuala Selangor tergolong dlm asnaf. Sy cuma ingin bantuan menambahbaik rumah kediamaan dan pendidikan . Rumah sy tidak berplaster bhgn luar, lantai tidak berlapik, tidak bersiling dan bumbung yg telah karat (perlu ditukar ganti).Pendidikan utk 6 org anak. Mohon bantuan dr pihak Dato'. Sudilah kiranya menghubungi sy di talian 019-2747331

    #abangterlajaktolong
    #aliffsyukriterlajaklaris

    ReplyDelete
  23. As salam dato aliff syukri

    saya memerlukan bantuan nak setelkan along dalam 7k...
    saya ada tempoh dalam masa 2 hari je lagi
    saya da cuba banyak pinjaman peribadi tapi tak lulus sebab tak ada payslip..
    habis semua motor dengan kereta saya da jual.. tak dapat nak selesaikan hutang along
    saya keje bawak grabcar..
    jikalau dato boleh tolong saya akan bayar balik setiap bulan..
    Nombor 0133102278.. Mirul
    #abangterlajaktolong
    #aliffsyukriterlajaklaris

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum Dato' Aliff,

    Semoga luahan saya mendapat perhatian dari Dato'.


    Sy seorang suami dan juga ayah kepada 3 anak yg comel kurniaan Allah. Sy telah diberhentikan kerja hampir 2 tahun dan ketika ini hanya mengharapkan kerja sambilan sahaja. Agak sukar bg sy utk mendptkn pekerjaan dlm keadaan ekonomi yg tidak stabil ini.
    Yg bekerja hanya isteri sy. Semenjak kesukaran hidup yg kami lalui seperti rumah, kenderaan, bil-bil, hutang yg menimbun, keperluan kesihatan anak2 yg paling utama serta persekolahan mereka.
    Sy amat sedih melihat kehidupan kami sekeluarga serba kekurangan tidak seperti sebelum ini semasa sy masih mempunyai pekerjaan tetap.
    Sy cuma mengharapkan bantuan dari segi peluang niaga atau kerja dari sebarang sumber yg diredhai Allah. Semoga terbuka pintu rezeki sy dan Dato' seluas2nya.

    Raja Harizal 0187934903

    #abangterlajaktolong
    #aliffsyukriterlajaklaris

    ReplyDelete
  25. assalamualaikum.sy ingn minta bntuan dato.sy minat menjadi broker. dari zaman sekolah. untk pengetaiuan dato sy berumur22. sy ditpu oleh org ats urusan jual beli kereta dan sy di prtangungjwb gnti rugi sebgai org tgh.dan sy minta bntuan alog utk slsaikn mslh duit si pembeli.dan sekarang sy d cri alg.mnta bntuan dato dan sy sggp berkerja dgn dato.bg ap perkrjaan sy akn lakukan. 0166193272
    #abgterlajaktolong
    #aliffsyukriterlajaklaris

    ReplyDelete
  26. Assalammualaikumm .. Dato' saya memohon bantuan daripada Dato' . saya baru berumur23 tahun dan sudah berkahwin dikurniakan seorang anak beumur 1 tahun 5 bulan .. saya perlukan bantuan untuk memulakan perniagaan dan sedikit pembaikan rumah yang telah 6 tahun ditinggalkan di salah satu bukit di Langkawi ..

    0174386904-lya
    (ellyajais@gmail.com)

    ReplyDelete
  27. Salam Dato' Aliff,

    Saya ada 7 orang anak dan salah seorang anak oku (kecacatan mental) disebabkan kecuaian babysitter semasa kecil. Suami saya diberhentikan kerja kerana mempunyai anak oku dan kerap membuat lawatan di hospital. Sekarang husband saya menjaga kesemua anak-anak termasuk hantar ke sekolah ulangalik termasuk anak oku.
    Saya dah emel pada pembantu Dato' berkenaan perkara ini.

    Sejak suami saya menggalas tanggungjawab di rumah dan saya seorang sahaja yang bekerja kehidupan dan kewangan kami terus drop dan ditimpa kesusahan sehingga sekarang.
    Saya mendapat tawaran sebidang tanah untuk membuat rumah tetapi tiada duit untuk membayar sejumlah premium. Sekiranya tiada pihak yang menghulurkan bantuan mengenai pemilikan ini hidup kami bagai gelandangan terpaksa berpindah sana sini.

    Saya berharap Dato' hubungi saya di talian 017-2410736/019-2358293 rafidah.

    Sekian, harapan menggunung tinggi.

    rafidah

    ReplyDelete
  28. Assalamualaikum Dato'
    Semoga Dato' sekeluarga dirahmati Allah sentiasa. Harap jasa dan hasrat murni dato' di limpahkan lagi dengan rezeki yang murah. Saya seorang ibu tunggal mempunyai 2 orang anak yang bercita2 tinggi melanjutkan pelajaran, harap Dato' dapat menolong saya. Mungkin Dato' sudi menolong dengan memberi saya pinjaman. saya akan bayar semula secara ansuran. In Sha Allah harap Dato' dapat pertimbangkan masalah saya ini.
    Assalamualaikum

    ReplyDelete
  29. Assalammualaikum wrt Tuan, dah banyak tempat saya cuba mohon pinjaman untuk perniagaan tapi gagal. Saya sudah menceburi bidang perniagaan makanan sunnah ni dah hampir 4 tahun tapi apabila di tipu orang saya tersungkur hilang semua modal saya Dari January 2017, Sekarang bila ada duit sikit saya beli barang Dan berniaga untuk beberapa hari saja sbb modal pusingan tak ada untuk berniaga berterusan. Hanya Allah sahaja lah yang mengetahui keadaan saya. Lepas keluarga tunang saya tahu yang sy lost Dalam perniagaan hanya maki hamun, cacian, penghinaan Dan kutukan saja lah saya terima Dari bapa tunang saya. Lagi pun saya ni baru 6 tahun lebih saja Islam. Demi Allah saya tak pernah dapat apa-apa bantuan atau zakat Dari mana mana jabatan agama. Semuanya saya usaha sendiri sebab saya fikir saya mampu Dan ada yang lebih memerlukan Dari saya. Tetapi hari ni saya perlukan pertolongan Dan bantuan semua orang mengelak Dan jauhkan diri sebab keluarga berugama Hindu, kawan2 majority berugama Hindu...mereka kata engkau kan dah islam jadi mintak dengan tuhan awk je Allah...buat apa datang cari kami.... Baru baru ini saya pergi ke baitulamal Kuala Lumpur untuk mohon bantuan perniagaan tapi gagal juga sbb bantuan ni di hentikan sementara, sudah 3 Kali saya call baitulamal jawi tapi jawapan sama juga. Jadi mana tempat untuk mengadu hanya lah Allah. Nasib baik ada Allah, jika tak ....tak tau ape akan jadi dengan saya. Hanya solat, zikir, DOA, AL Quran Dan puasa sahajalah jadi penyelamat saya setakat ini. Saya tak minta sesiapa pun menyara saya untuk makan, minum atau tempat tinggal. Saya hanya perlukan modal niaga saja sebab saya masih bertenaga dan mampu menjalankan perniagaan dengan modal yang orang bole bagi pinjam atau Bantu. Sekarang saya berserah je dengan Allah sebab saya percayakan Allah Dan yakin dengan kuasa Allah serta saya redzha dengan ujian INI. Allah maha kuasa tak di dunia mungkin di akhirat saya akan terima segalanya Dari Allah. Ikhlas saya cakap Tuan saya nak beli mkn pun skg ni dah tak ada duit Tuan, Tuan bole hubungi saya di hp 0123194854 (acount bank Islam 14180020144638 Muhammad Adam) . Hanya Allah sahaja dapat menbalas segala amalan kita in shaa Allah. Semoga kita semua mati Dalam islam. Allah whuakhbar...shukran jazzalahu khair.....

    ReplyDelete
  30. assalam dato. saya mempunyai seorang kawan lelaki yang hidup dalam keadaan susah. dia bekerja sebagai buruh kasar. namun begitu, pendapatan dia tidak cukup untuk menampung kehidupan dia. dia hanya tinggal sendirian di sebuah kampung di negeri selangor. sekarang pula dia sedang mengalami penyakit apendiks. saya ingin meminta bantuan dato untuk menolong dia menyara kehidupan dia. saya ingin meminta bantuan dato untuk merealisasikan impian dia untuk membuka sebuah cafe supaya dia dapat menyara kehidupan dia. saya harap dato dapat membantu dia keluar dari kesusahannya.jika dato dapat menolong dia, saya akan bg details mengenai dia.

    #abangterlajaktolong
    #aliffsyukriterlajaklaris.

    ReplyDelete
  31. asalamualikum dato& salam sejahter... saya zamri dr pahang ingin meminta bantuan dr dato.. saya dan kuarga ingin kan sebuah rumah kos rendah di tempat saya..tapi dah bermacam bank saya pergi semuanya di tolak..saya hanya bekerja sebagai pemandu lori di kg saya..dgn tiada pay slip gaji dan gaji yg x seberapa..ibarat kais pg mkn pg kais ptg mkn ptg.. saya mohon semoga luahan saya ini dapat perhatian dr dato...






    #abangterlajaktolong

    ReplyDelete
  32. assalamualaikum dato..saya mohd yusni dari taiping perak..apa yang dapat saya katakan saya seorang bapa tunggal dan juga pernah menghidap kanser hodgin lyhmphoma:.. saya dala kesempitan hidup sekarang kerana baru hari ini saya mendapat kerja namun saya tidak pasti berapa lama saya dapat bertahan kerana saya sedang menghadapi masalah keewangan yang serius.. saya juga bapa tunggal yang menjaga 3 orang anak saya.kehidupan kami dalam keperitan yang teramat.. hanya mohonkan bantuan seadanya dari dato mengikut apa yang datuk kata dan selayak mana dato membantu...
    0109623583..tak dapat saya nak terangkan seperinci melainkan jika saya terpilih dalam senarai bantuan dato saya harap dapat dihubungi oleh pihak dato..berharap dan mengharap...hanya memohon simpati dan belas ehsan untuk meneruskan hidup saja skrg dato untuk melihat anak2 saya membesar...mohon bantu saya dato..


    #abgterlajaktolong
    #aliffsyukriterlajaklaris

    ReplyDelete
  33. assalamualaikum dato..walaupun tipis peluang namun saya mencuba juga..saya yusni dari taiping perak bapa tunggal kepada 3 orang ank yang berumur10,8 dan 3tahun.saya juga penghidap penyakit kenser limpa namun masih bertahan selepas kimoterapi..apa yang asaya rasakan saekarang hidup saya amat tertekan dengan bebanan hutang dan juga saya tidak mempunyai apa-apa pekerjaan. sehinggakan ada juga yang telah menipu dan mengambil kesempatan pada saya diatas nasib saya sekarang..saya bekas penjawat awam. tiada berpencen..tiada kerja dan tiada sumber pendapatan untuk menyara hidup apatah lagi membayar hutang..hanya harapan saya mendapat simpati dan perhatian dato membantu saya mengikut cara yang dato fikirkan wajar agar saya terus dapat bertahan demi anak-anak saya kerana kini saya sememangnya telah hampir gila dalam waras dato..mohonlah simpati dato membantu sya..0109623583...jika sekiranya dato tergerak hati nak menghubungi dan membantu saya..selagi ada nafas saya tunggu panggilan dato..mohon sangat2 dato membantu saya.



    #abgterlajaktolong
    #aliffsyukriterlajaklaris

    ReplyDelete
  34. abangterlajaktolong & aliffsyukriterlajaklaris.
    Assalammualaikum..
    Dato alif saya Mohd dari perak. Saya memerkukan pertolongan drpd Dato alif untuk melangsaikan hutang ahlong.. Isteri saya sedang sarat mengandung 7bln, saya buntu asyik di belenggu masalah hutang... Takut di apa2 kan anak dan isteri saya.. Saya mohon jasa baik dr Dota untuk membantu saya... InsyaALLAH saya berjanji akan menurut segala apa syarat yg Dato suruh asalkan saya dpt melangsaikan hutang saya.. Hidup saya jadi tak tentu arah rasa mcm nak bunuh diri je.. Maaf ye Dato sebab tpaksa meminta minta begini.. Mohd 01136568483

    ReplyDelete
  35. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  36. sy perlukan bantuan utk start business online.Harap Dato sudi membantu..01136573902

    ReplyDelete
  37. sy perlukan bantuan utk start business online.Harap Dato sudi membantu.sy nak start buat business kerana perlu langsaikan hutang -hutang yg makin banyak.Harap ada yg sudi membantu...01136573902

    ReplyDelete
  38. sy perlukan bantuan utk start business online.Harap Dato sudi membantu.sy nak start buat business kerana perlu langsaikan hutang -hutang yg makin banyak.Harap ada yg sudi membantu...01136573902

    ReplyDelete
  39. sy perlukan bantuan utk start online business.sblm ini ada buat dropship tpi hasilnya tak memuaskam.dlm keadaan skrg perlukan modal utk start business kerana perlukan langsaikan hutang -hutang yg bertimbun..Harap ada yg sudi membantu...01136573902

    ReplyDelete
  40. Y.Bhg. Datuk Aliff Syukri Kamaruzaman
    WISMA DHERBS HOLDINGS (M) SDN. BHD.
    No 2A-1, Jalan Pekaka 8/1D,
    PJU 5 Prestij Kota Damansara
    47810 Petaling Jaya, Selangor

    Datuk,
    MOHON SUMBANGAN UNTUK PROGRAM IHYA’ DAN SEMARAK RAMADHAN 1438H DAN AKTIVITI PERKIM CAWANGAN PUTRAJAYA 2017-2018

    "Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang yang beriman itu akan diri mereka dan harta-benda mereka dengan bayaran syorga kepada mereka." (At-Taubah, ayat 111)

    Pihak PERKIM Cawangan Putrajaya dengan rasa rendah diri ingin memohon sumbangan dari pihak Ybhg. Datuk bagi menjayakan usaha kami menyemarak dan menghidupkan Ramadhan yg sedang dilalui kini. Program Ihya’ dan semarak Ramadhan PERKIM Putrajaya 1438H ini adalah program yang dilaksanakan setiap tahun dan tahun ini adalah tahun ke 9 khususnya dalam mempromosikan Dakwah Islamiyyah secara berhikmah dan membimbing warga Putrajaya khasnya dan rakyat amnya dengan pelbagai program yang dirancang sepanjang buan Ramadhan. Begitu juga dgn aktiviti lainnya sepanjang tahun.

    2. Pihak kami amat berbesar hati dan mendoakan kerahmatan dan dimurahkan rezki Datuk dan Syarikat Datuk serta dengan kerendahan diri memohon sudilah apa kiranya pihak Datuk memberi sedikit sumbangan kepada pihak kami untuk laksanakan program tersebut.

    Segala sumbangan bolehlah diberi dalam bentuk cek berpalang kepada PERTUBUHAN KEBAJIKAN ISLAM MALAYSIA CAWANGAN PUTRAJAYA atau PERKIM CAWANGAN PUTRAJAYA dan dihantar kepada Bendahari Kehormat, Perkim Caw. Putrajaya, N0.13, JALAN P8B 1/2, PRESINT 8 62250 PUTRAJAYA WILAYAH PERSEKUTUAN. Sumbangan terus juga boleh dibuat ke akaun kami di Bank Islam, No akaun 16018010014343 atas nama PERKIM CAWANGAN PUTRAJAYA

    4. Kami berharap Datuk dapat menjayakan usaha kami ini dengan izin Allah Azzawajalla untuk membiayai program dan aktiviti Dakwah dan Kebajikan Islam di Putrajaya khususnya Semarak Ramadhan 1438H.

    Sesungguhnya hanya Allah SWT sahajalah yang akan membalas jasabaik Datuk.

    ISLAM ITU PERSAUDARAAN

    “Untuk membangunkan Negara bangunkan manusianya…… Untuk membangun manusia bangunkan hatinya…….”

    Yang Memegang Amanah

    Mohamad Nazir Zakaria
    Pengerusi PERKIM
    Cawangan Putrajaya
    010-2190442


    #abgterlajaktolong
    #aliffsyukriterlajaklaris

    ReplyDelete
  41. Assalammualaikum Datuk,
    Saya Aziz dari Sarawak,

    Saya ingin memohon bantuan dari Datuk supaya dapat membantu saya dari kewangan, saya amat dalam kesusahan sekarang ni, saya nak mohon bantuan dari Datuk saya tak minta duit begitu jer saya mohon jasa baik Datuk dapat memberi pinjaman kewangan kepada saya.Harap Datuk dapat bantu saya secepat yang mungkin, saya dah berusaha dah banyak tempat tapi tak berjaya, kasihani la anak-anak saya Datuk bantu la saya, saya tak minta duit Datuk saya cuma perlukan pinjaman dari Datuk sahaja, saya akan bayar balik pinjaman tersebut dengan ansuran Datuk. Bantu la saya,saya amat memerlukan pertolongan dari Datuk. Saya harap Datuk dapat menghubungi saya atau Datuk bagi nombor Datuk biar saya yang hubingi Datuk. Mohon sangat-sangat bantuan dari Datuk.
    Wassalam.
    Nombor saya:
    0128894406

    #abangterlajaktolong
    #aliffsyukriterlajaklaris
    #Bantuan

    ReplyDelete
  42. saya student dari kolej tertentu ingin meminta tajaan dari Dato Aliff agar membantu kami untuk kejohanan badminton yang akan kami adakan pada bulan Ogod nanti. saya amat berharap agar Dato dapat membantu kami kerana kami telah cari banyak tajaan tetapi semua permintaan kami tidak dapat ditunaikan . 01112814857
    #abangterlajaktolong
    #aliffsyukriterlajaklariss

    ReplyDelete
  43. Asalammualikum..kepada yang ikhlas nk membantu saya..saya amat memerlukan bantuan kewangan secepat nya..saya nak buat pinjaman tak mampu nk byr...sapa yg ikhlas nk membantu blh lah ws sy-01133195708-

    ReplyDelete
  44. #aliffsyukri bantuan kewangan ni masih ada ke:(

    ReplyDelete
  45. #bantuan dato aliff syukri
    #xlayakkah saga(-_-

    ReplyDelete
  46. Slmt sejahtera dato. Sy may pinjam RM utk Bantu suami saya. Sy pasti but balik tapi ansuran

    ReplyDelete
  47. A,kum Datuk saya PERLUKAN kewangan di sebabkan buat deposit rumah sewa dengan segera sebelum 4/8/2017,berkeluarga Dan utk lebih lanjut hubungi :

    0172527814

    ReplyDelete
  48. Saya pelajar Universiti awam..saya ada masalah pembayaran yuran sem lepas.. Sem baru hampir buka.. Kalau saya tak bayar yuran sem lepas, saya tak boleh daftar subjek dan mungkin terpaksa tangguh pengajian.. Buat masa skrg mmg tak mampu nak bayar.. Harap dato alif syukri sudi membantu.. Sebarang pertanyaan boleh hubungi 014-2608942..
    #abangterlajaktolong
    #alifsyukriterlajaklaris

    ReplyDelete
  49. Saya memerlukan segera bantuan kewangan untuk memerlukan tempat tinggal buat saya dan anak yang sekarang tak ada tempat untuk tinggal kasihani lah saya dato...sy perlu bantuan kewangan untuk dapatkan tempat untuk berteduh anak saya.,tolong saya dato aliff..😔😔😔

    #terlajaklarisdatoaliff
    #datoaliffsyukri
    #bantuansegera

    Number fon saya 0165087500 alya

    ReplyDelete
  50. Assalamualaikum Dato' ..
    #abangterlajaktolong
    #alifsyukriterlajaklaris
    Apa khabar?..semoga sihat waalfiat dan dalam keberkatan..
    Mohon saya perkenalkan diri saya,
    Saya Razali M.Sahir ,dari Tampoi, Johor Bahru,Johor,40 tahun,saya ingin memulakan perniagaan dan perlukan bantuan kewangan dan nasihat dari Dato
    Mohon Dato'pertimbangkan petmohonan saxa ini ysng memang tak petnah dapat loan dari bank..
    Salam Terima Kasih
    Sembah salam hormat
    Dari saya Razali
    01128728130

    ReplyDelete
  51. salam, dato alif, sy perlukan bantuan dlm masa terdekat, sy hadapi masalah besar,dn sy tidak dapat mnyelesaikan,skrg nyawa sy dlm bahaya

    ReplyDelete
  52. salam,,,dato alif, sy prlukan bantuan dgn segera.

    ReplyDelete
  53. salam dato alif,sy perlukan bantuan dri dato dgn kadar segera,nyawa sk dlm bahaya dato,tolong sy

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com