HEROIN CINTA SI WEDDING PLANNER PERLU BELAJAR BERLAKON

1/07/2016 08:52:00 PM suria lekatlekit 6 Comments

HEROIN CINTA SI WEDDING PLANNER PERLU BELAJAR BERLAKON. Bila sempat aku tengok jugak la drama ni. Macam2 drama2 yang sebelum ni semuanya aku tak pernah tak skip kalau tengok. Ikut mood je.. Rasa nak tengok aku tengok. Hari ni tertengok la jugak drama cinta si wedding planner. Hero dia aku tau Adi Putra tapi heroin dia yang comel tu tak sure pulak dia nama apa. Pelakon baru rasanya.. Tapi macam pernah nampak muka dia dalam drama tv. Takpe la habis aku taip entri ni nanti aku google nama dia. hehehe


Hari ni episod rahsia lama terbongkar. Rupanya lelaki yang di sangka sepupu dengan heroin drama tu adalah adik beradik kandung. Kisahnya.. Mak bapak depa ni pernah terlanjur masa sebelum kawen, dah mengandung baru kahwin. Lepas kawen anak tu di serahkan pada kakak dia yang dah lama kahwin tapi tak ada anak. Tapi mak bapak sedara depa ni tak pernah bagitau bahawa lelaki yang di sangka sepupu tu abang depa sebab bin pun di bin kan dengan nama bapak sedara. Bila yang lelaki mula menyuarakan hasrat nak kahwin dengan heroin drama ni.. Barulah rahsia ni terbongkar.

Maka bermulalah babak babak sedih.. Tapi heroin drama ni gamaknya muka dia sedih ke suka ke statik macam tu je. Takde perbezaan langsung, takut muka comot ke hapa nak menangis hehehee... Dah la babak sedih jangankan air mata, air muka pun tak nampak sedih langsung. Memang spoil la babak2 sedih kalau orang yang berlakon muka tak ada perasaan macam tu. Penonton lebih suka tengok muka pelakon cantik berubah jadi hodoh hanya kerana berjaya melakonkan babak sedih sampai menusuk ke dalam hati orang yang menonton dari menonton muka pelakon yang cantik tapi tak ada feel bawak watak.

Yelah.. pelakon baru. Kang aku kritik lebih2 satgi ada pulak orang lain tumpang terasa. Satgi mai la komen.. walaupun macam tu dia sangat cantik.. dia sangat low profile.. dia sangat ramah.. Dia pelakon baru.. lama2 nanti pandai la bla bla yang takde kena mengena dengan isu yang aku tulis. Dia sangat apapun kalau dia sangat tak pandai berlakon pun takde fungsi jugak sebab pelakon mesti pandai berlakon bukan hanya pandai baca skrip tak kira la drama pertama ke drama keseratus ke, kan?

Sebab tu la kadang2 ada orang memang tak layan drama atau filem melayu ni.. Sebab dalam karya melayu ni majoriti lebih mengutamakan muka lawa dari yang berbakat. Cerita yang best pun boleh jadi spoil bila pelakon gagal bawa watak dengan baik. Jangan suruh aku jadi pelakon pulak bila aku cakap macam ni.. Tak semestinya kita nak bagi pendapat apa yang kita tonton kita perlu terlibat dalam bidang tu. Kalau macam tu sebelum jual tiket wayang kena minta sijil dulu la.. Kalau ada sijil dalam bidang seni lakon baru boleh tonton, ye dak.

seseorang yang betul2 berbakat tak perlu tunggu berlakon berpuluh2 drama dulu untuk dia improve tapi pelakon yang baik drama pertama pun kita boleh nampak talent dia walau mungkin tak sehebat pelakon senior.. Arwah Yasmin Ahmad dulu banyak mengetengahkan muka2 baru dalam filem dia tapi pelakon baru yang dia pilih memang tak ada yang tak boleh berlakon walau rupa mungkin tak berapa sangat. Barang baik la katakan.. Memang tak perlu nak modified banyak banyak sebab dalam diri dia memang dah banyak kelebihan.. contoh macam barang baik punya ni >> Inilah Barang Baik Punya Yang Sangat Berguna Bila Pergi Bercuti << Barang baik memang selalu menyenangkan dari menyusahkan katanya. Boleh berfungsi ikut keadaan.

Moral of the story.. Kritik bukan bermakna benci atau anti. Ni cuma pendapat aku je. Kalau best aku cakap la best. Ada je drama melayu yang aku puji sampai ke langit ke tujuh macam drama Teman lelaki Upahan, Tentang Dhia & ada lagi beberapa drama yang pernah jadi favorite aku. Tu buktinya aku bukan anti drama melayu cuma drama melayu sekarang susah nak jumpa yang betul2 best, ada originaliti atau betul2 guna khidmat pelakon yang boleh berlakon. Sekarang trend adaptasi novel yang jalan cerita dia sangat tipikal & membosankan.

6 comments:

  1. Yelah mummy..
    Ibu pun tgk sekali je drama tu..
    Mmg tgk heroin dia cam kaku je x match ngn hero langsung rasanya..
    Bg ibu ler..
    Pehtu maleh tgk dh..
    Nyampah! ;,)

    ReplyDelete
  2. betul tu..saya suka tgk artis kalau nangis mulut juih2 kebawah..nangis air mata keluar..air hidung keluar..biar pun jijik..tp tu real.

    ReplyDelete
  3. entri2 suria selalu buat teman nak google siapa, apa, kenapa dan betul ke.. heeee

    ReplyDelete
  4. Sebab tu saya jadi blogger je, tak jadi pelakon, sebab saya dah mengeksperikan muka saya mengikut keadaan, tapi dalam skrin, muka saya statik gak... hahahahaha

    ReplyDelete
  5. Betul tu heroin tu x dpt menjiwai watak dgn baik. Dah bca novel tu mmg best ttp bila dilayarkan ke drama sgt bosan

    ReplyDelete
  6. Katanya dia ni blogger jugalah, pelajar UITM ke apa. Akak pun kalau tertekan channel, tengoklah kejap. Dalam 10,20 minit tukarlah balik channel. Tak mampu nak hadam sekarang drama Melayu, balik-balik motifnya sama. Terpaksa itu, terpaksa ini. Letihlah memangnya novel semua macam tu ke, sebab akak ni baca novel pun failed. Lama dah pencen!

    Bila agaknya drama pukul 7 tu nak berubah dari romantik komedi, romantik berapi kepada cerita seram agaknya Suria ek?

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com