VIRAL GAMBAR QADRINAYUSMAN KAIN TERBELAH BUKAN MANGSA EDIT

12/21/2015 10:07:00 AM suria lekatlekit 3 Comments

VIRAL GAMBAR QADRINAYUSMAN KAIN TERBELAH BUKAN MANGSA EDIT. Semalam terbaca satu post yang mula di viralkan pasal kes gadis bertudung pelajar UiTM pakai kain terbelah sampai ke paras peha. Katanya gambar yang kain terbelah tu bukan edit tapi gambar yang kain tertutup tu sebenarnya edit. Sempat la aku baca screen capture yang katanya bekas guru qadrina tu mengesahkan perbuatan tu memang ada di lakukan oleh bekas anak murid dia. Qadrina pun katanya dah memohon maaf & insaf dengan perbuatan dia tu.


Aku ada tulis isu ni kat blog dua tiga hari lepas.. Yelah. Ingat dia teraniaya jadi takpe la kita up isu viral dia tu untuk membersihkan nama dia. Tup.. tup.. keluar isu lain pulak. Aku sendiri pun sebenarnya tak tahu yang mana betul yang mana salah. Tapi bagi pendapat aku la kan.. Tak kira samada perbuatan tu berlaku atau di aniaya.. Kalau betul berlaku tuan empunya badan pun dah katanya akui kesilapan dia. Kalau tak berlaku aku minta maaf jugak la sebab ter salah anggap orang yang menyebarkan tu edit gambar dia bagi tujuan nak mengaibkan dia tapi aku tak kata perbuatan dia viralkan gambar qadrina tu betul yer. Cara mereka juga salah walau dengan alasan memberi pengajaran & teguran sebab langsung tak hide identiti mangsa. Jadi kat situ nampak lebih kepada mengaibkan bukan menegur sangat.


Jadi kat sini masing2 ada bahagian salah masing masing. Dari pihak Qadrina tu sendiri.. dari pihak yang menyebar & dari pihak aku yang konon terlampau bersangka baik. Bersangka baik pun kalau tak kena pada tempatnya pun jadi buruk jugak padahnya. Tapi kalau kita dah buat silap tu elok la akui kesilapan.


Ni kira dua kali aku terpedaya dengan Viral.. dulu dengan Amran Fans.. sekarang isu Qadrinayusman pulak. Takpe.. benda ni akan jadi pengajaran kat aku. Nak bersangka baik ke bersangka buruk ke atau tak bersangka apa2 langsung pun tetap kena pastikan segala khabar yang datang tu ada sumber sahih yang membuktikan perkara tu berlaku. Macam kes qadrina ni serius aku sendiri tak tau yang mana betul sebenarnya.. Cuma aku terpaksa jugak tulis & minta maaf secara terbuka walaupun aku tak tahu samada aku yang salah atau khabar baru yang aku terima tu yang tak betul.


Moral of the story.. membuat spekulasi tanpa bukti memang bahaya tak kira apapun perkara termasuk la makanan. Contoh macam menu untuk Krismas ni.. korang takkan sangka apa yang di letak di dalamnya kalau korang tak tengok video ni >> Yang Korang Takkan Terfikir ada dalam Roasted Chicken Untuk Hidangan Sempena Krismas << Siapa sangka kan. Ia boleh berlaku di sebalik yang tak pernah kita akan sangka terjadi. Jadi sebab tu pentingnya siasat sebelum menyebar. Sekali maafkan saya.. Maafkan qadrina & maafkan mereka yang menyebarkan viral tersebut. Penting untuk kita tahu.. Niat tidak menghalalkan cara.


p/s : Manusia tak buat silap bukan nama manusia.. hehehe..

3 comments:

  1. Tu lah kan.. Bab viral ni.. Kena tunggu kesahihahn baru boleh up kisahnya... Sebab kita tahu yg mana betul atau yg mana salah...

    ReplyDelete
  2. Adeh...baca tapi doakan shj hidayah mengiringinya

    ReplyDelete
  3. ad jgk bce ..mengucap pnjg bila bce apa pmpuan tu ckp....zmn tll moden..nauzubillah

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com