BENARKAH KKM KEJAR KPI SEHINGGA MENYEBABKAN SEORANG GADIS DI PENJARA?

10/09/2017 05:14:00 PM suria lekatlekit 2 Comments

BENARKAH KKM KEJAR KPI SEHINGGA MENYEBABKAN SEORANG GADIS DI PENJARA? Tu dia.. Sentap warga KKM baca tajuk entri kan? Depa pun dok stanby lawyer dah ka hapa tak tau la kan.. Tapi tengok betul betul jer.. Di hujungnya ada tanda seruan.. bermakna ia bukan tuduhan cuma satu pertanyaan..


Apa kes pulak kejar KPI bagai ni.. KKM pun ada KPI ke berapa kes mereka kena dapat setiap tahun. Maknanya kalau tak cukup kes.. kena jugak cukupkan KPI? Gitu ke? Erkk.. untuk mengambil tindakkan undang - undang kepada pesalah logik ke ada KPI? Musykil jugak la kenyataan dari seorang pakcik yang kononnya anaknya teraniaya kerana KKM nak kejar KPI sehingga anak dia di penjara kerana tak mampu bayar denda. Betul ke tidak meh la baca penjelasan dari Page Medical Mythbusters Malaysia.

Lebih senang den screenshot je lah yer...


Secara logik akalnya takkan la ada KPI untuk mencukupkan kuota kes yang melibatkan kesalahan undang undang ni kan? Rasanya mahkamah kat malaysia ni dah cukup sibuk dengan macam macam kes termasuk kes saman den hehehehehe. Jangan la samakan tugas penguatkuasa ada KPI macam kau jual barang atau servis lain. Kena capai target setiap bulan atau tahun.

Untuk kata KKM dengki ni.. Bagi saya la alasan biasa dengar dari dulu bila individu atau syarikat yang di kenakan tindakkan kerana kantoi melakukan kesalahan yang melibatkan kesihatan pengguna. Mesti tuduh KKM dengki.. KKM test fake produk bagai.. Dah bernanah telinga. Tu pun masih ada si dungu yang masih percaya. Tapi kagum jugak la selama KKM di fitnah dengan macam2 tuduhan bila mengheret atau mengambil tindakkan kepada mereka yang kantoi melakukan kesalahan.. Tak dengar sangat yang memfitnah KKM demi nak meraih kembali kepercayaan pengguna pada produk atau servis mereka di saman fitnah. Tu pun dah cukup bagus.. So, kau tanggung kat mahkamah akhirat esok. Dah la menipu pengguna kau fitnah pulak kat KKM.. meringkuk la dalam neraka nanti.

Kalau betul la KKM ni sejenis pendengki kepada orang awam.. dah ramai rasanya jadi mangsa. Baik dia pilih individu yang lebih kaya.. At least mampu bayar denda. Setakat sumbat dalam penjara bukan dapat apapun.. kerajaan kena tanggung makan minum dia lagi.

Moral of the story.. Untuk menyekat scammer ni bukan mudah. Mereka membiak bagaikan cendawan tumbuh atas taik lembu. Ada tu scammer yang berselindung di sebalik personaliti yang baik suci murni bagaikan minyak masak seri murni melalui pemeringkatan dua kali katanya. Tapi di sebaliknya.. penipu nirrojim.. Jadi berhati hati lah. Orang sekarang sanggup menjadi penunggang & penonggeng agama untuk meraih kesenangan.

2 comments:

  1. kerajaan dan masyarakat kena sama2 kerjasama, kalau masyarakat asyik backup mmg bercambah la depa ni

    ReplyDelete
  2. Boleh jugak dijadikan penanda aras.

    Mana-mana pengeluar produk baru yang menawarkan segala macam perkara ajaib, yang bila mereka mula nak promote je mesti nak kondem KKM, bolehlah kita berjaga-jaga... tu mesti sebab produk dia yang problem.

    Sebelum orang ramai pertikai produk mereka, mereka lebih awal lagi salahkan KKM. Beberapa kali juga jumpa produk yang macam ni.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com